TBK-Light.com

Motorsport videos and chat.
It is currently Fri May 10, 2024 8:20 pm

All times are UTC+01:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 246 posts ]  Go to page 1 2 3 4 513 Next
Author Message
 Post subject: F1 2008 testing thread
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:43 pm 
Offline
Junior Member
Junior Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:23 pm
Posts: 375
Has thanked: 1 time
Testing Schedule
Code:
Days                    Track
14th - 18th April       Circuit de Catalunya
14th - 16th May         Paul Ricard High Tech Test Track
11th - 13th June        Circuit de Catalunya
25th - 27th June        Silverstone
9th  - 11th July        Hockenheim
23th - 25th July        Circuito Permanente de Jerez
27th - 29th August      Autodromo Nazionale Monza
17th - 19th September   Circuit de Catalunya
18th - 20th November    Circuit de Catalunya
9th  - 11th December    Circuito Permanente de Jerez
15th - 17th December    Circuito Permanente de Jerez


Results
Circuit de Catalunya, 14th - 17th April
[spoiler]Circuit de Catalunya, Monday 14th April
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Massa        Ferrari              (B)   1:18.339     77
2.   Wurz         Honda                (B)   1:21.059     75
3.   de la Rosa   McLaren-Mercedes     (B)   1:21.566    113
4.   Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:21.679    105
5.   Piquet       Renault              (B)   1:22.125     69
6.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:22.197     59
7.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:22.431     72
8.   Glock        Toyota               (B)   1:22.590     92
9.   Liuzzi       Force India-Ferrari  (B)   1:22.846     91



Circuit de Catalunya, Tuesday 15th April
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Barrichello  Honda                (B)   1:18.928     77
2.   Fisichella   Force India-Ferrari  (B)   1:19.721     79
3.   Massa        Ferrari              (B)   1:20.283    113
4.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:20.392     87
5.   Hamilton     McLaren-Mercedes     (B)   1:20.452     96
6.   Alonso       Renault              (B)   1:20.616    118
7.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:20.800    115
8.   Glock        Toyota               (B)   1:20.870    112
9.   Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:20.981     97



Circuit de Catalunya, Wednesday 16th April
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Alonso       Renault              (B)   1:18.483    100
2.   Schumacher   Ferrari              (B)   1:19.323     83
3.   Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:19.424    102
4.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:19.785    112
5.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:19.841     65
6.   Barrichello  Honda                (B)   1:19.920    141
7.   Hamilton     McLaren-Mercedes     (B)   1:20.591    102
8.   Bourdais     STR-Ferrari          (B)   1:20.715     71
9.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:20.849     87
10.  Trulli       Toyota               (B)   1:20.867     90


Circuit de Catalunya, Thursday 17th April
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:21.953     37
2.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:23.589     34
3.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:23.619     34
4.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:24.715     32
5.   Button       Honda                (B)   1:24.873     41
6.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:24.927     62
7.   Piquet       Renault              (B)   1:26.100     61   
8.   Trulli       Toyota               (B)   1:32.150     18
[/spoiler]

Paul Ricard High Tech Test Track, 14th - 16th May
[spoiler]Paul Ricard High Tech Test Track, Wednesday14th May
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Hamilton     McLaren-Mercedes     (B)   1:05.600     84
2.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:06.089    103
3.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:06.177    124
4.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:06.348     93
5.   Vettel       STR-Ferrari          (B)   1:06.372     91
6.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:06.571    154
7.   Wurz         Honda                (B)   1:06.681    131
8.   Glock        Toyota               (B)   1:06.935     93
9.   Liuzzi       Force India-Ferrari  (B)   1:07.346    106
10.  di Grassi    Renault              (B)   1:07.430    146


Paul Ricard High Tech Test Track, Thursday 15th May
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:05.381    102
2.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:05.471     89
3.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:05.905    135
4.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:06.001     82
5.   Button       Honda                (B)   1:06.091    155
6.   Bourdais     STR-Ferrari          (B)   1:06.125    110
7.   Trulli       Toyota               (B)   1:06.205    120
8.   Piquet       Renault              (B)   1:06.355    193
9.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:07.080    129
10.  Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:07.104     56
11.  Fisichella   Force India-Ferrari  (B)   1:07.123     64


Paul Ricard High Tech Test Track, Friday 16th May
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Trulli       Toyota               (B)   1:31.360     26
2.   Piquet       Renault              (B)   1:31.634     60
3.   de la Rosa   McLaren-Mercedes     (B)   1:32.143     53
4.   Vettel       STR-Ferrari          (B)   1:32.480     49
5.   Massa        Ferrari              (B)   1:33.246     19
6.   Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:33.371     30
7.   Buemi        Red Bull-Renault     (B)   1:34.064     16
8.   Fisichella   Force India-Ferrari  (B)   1:34.071     31
9.   Button       Honda                (B)   1:36.501     19
10.  Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:43.877     13
11.  Hulkenberg   Williams-Toyota      (B)   1:44.741     35
[/spoiler]

Circuit de Catalunya, 12th - 14th June
[spoiler]Circuit de Catalunya, Thursday 12th June
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Badoer       Ferrari              (B)   1:22.412     82
2.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:22.682     69
3.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:22.724     21
4.   Buemi        Red Bull-Renault     (B)   1:22.764     79
5.   Paffett      McLaren-Mercedes     (B)   1:22.938     36
6.   Davidson     Honda                (B)   1:23.208     81
7.   Hulkenberg   Williams-Toyota      (B)   1:23.619    112
8.   Grosjean     Renault              (B)   1:23.899     60
9.   Kobayashi    Toyota               (B)   1:24.442     82


Circuit de Catalunya, Friday 13th June
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Badoer       Ferrari              (B)   1:21.013     95
2.   de la Rosa   McLaren-Mercedes     (B)   1:21.374    111
3.   Glock        Toyota               (B)   1:21.573     97
4.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:21.614     86
5.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:21.669     86
6.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:21.761    114
7.   Barrichello  Honda                (B)   1:21.950    122
8.   Piquet       Renault              (B)   1:22.037    129
9.   Bourdais     STR-Ferrari          (B)   1:22.395    101


Circuit de Catalunya, Saturday 14th June
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Piquet       Renault              (B)   1:20.076    112
2.   de la Rosa   McLaren-Mercedes     (B)   1:20.402     82
3.   Badoer       Ferrari              (B)   1:20.680     63
4.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:21.037     92
5.   Glock        Toyota               (B)   1:21.158     86
6.   Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:21.295     88
7.   Barrichello  Honda                (B)   1:21.672     83
8.   Hulkenberg   Williams-Toyota      (B)   1:21.674     60
9.   Vettel       STR-Ferrari          (B)   1:21.880     72
[/spoiler]

Silverstone, 24th - 26th June
[spoiler]Silverstone, Tuesday 24th June
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Massa        Ferrari              (B)   1:20.188     71
2.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:20.477     90
3.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:20.995     82
4.   Kobayashi    Toyota               (B)   1:21.335     82
5.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:21.410     88
6.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:21.656     94
7.   Piquet       Renault              (B)   1:21.797     68
8.   Button       Honda                (B)   1:22.081     90
9.   Liuzzi       Force India-Ferrari  (B)   1:22.250    108
10.  Vettel       STR-Ferrari          (B)   1:23.853     10


Silverstone, Wednesday 25th June
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:20.015     72
2.   Trulli       Toyota               (B)   1:20.391     95
3.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:20.624     74
4.   Piquet       Renault              (B)   1:20.787     87
5.   Vettel       STR-Ferrari          (B)   1:20.795     84
6.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:20.982     67
7.   Massa        Ferrari              (B)   1:21.069     69
8.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:21.170     39
8.   Button       Honda                (B)   1:21.445    106
10.  Fisichella   Force India-Ferrari  (B)   1:21.583     52


Silverstone, Thursday 26th June
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Hamilton     McLaren-Mercedes     (B)   1:19.170     88
2.   Glock        Toyota               (B)   1:19.815     79
3.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:20.321     60
4.   Alonso       Renault              (B)   1:20.862     78
5.   Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:21.011     93
6.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:21.059     70
7.   Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:21.331     71
8.   Barrichello  Honda                (B)   1:21.344     94
9.   Bourdais     STR-Ferrari          (B)   1:21.432     76
10.  Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:22.232     31
[/spoiler]

Hockenheimring, 8th - 10th July
[spoiler]Hockenheimring, Tuesday 8th July
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Hamilton     McLaren-Mercedes     (B)   1:15.483     75
2.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:15.803     63
3.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:16.099     87
4.   Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:16.516     97
5.   Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:16.533    113
6.   Kobayashi    Toyota               (B)   1:16.570     65
7.   Heidfeld     BMW Sauber           (B)   1:16.593     59
8.   Piquet       Renault              (B)   1:16.856    111
9.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:17.361     67
10.  Wurz         Honda                (B)   1:17.825     89


Hockenheimring, Wednesday 9th July
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Hamilton     McLaren-Mercedes     (B)   1:14.872    101
2.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:15.257    117
3.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:15.296     90
4.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:15.767     42
5.   Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:15.945     97
6.   Vettel       Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:15.955     62
7.   Glock        Toyota               (B)   1:15.995    114
8.   Alonso       Renault              (B)   1:16.141    106
9.   Barrichello  Honda                (B)   1:16.144     90
10.  Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:16.217     70
11.  Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:16.235    115
12.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:16.550     36


Hockenheimring, Thursday 10th July
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Massa        Ferrari              (B)   1:14.989    109
2.   Button       Honda                (B)   1:15.081    121
3.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:15.289    123
4.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:15.378    118
5.   Vettel       Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:15.556    115
6.   Alonso       Renault              (B)   1:15.593    119
7.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:15.759    118
8.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:15.869    107
9.   Trulli       Toyota               (B)   1:16.065    129
10.  Fisichella   Force India-Ferrari  (B)   1:16.113     74
[/spoiler]

Circuito Permanente de Jerez, 22nd - 25th July
[spoiler]Circuito Permanente de Jerez, Tuesday 22nd July
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Vettel       Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:19.844     94
2.   Paffett      McLaren-Mercedes     (B)   1:20.179     80
3.   Badoer       Ferrari              (B)   1:20.697     69
4.   Hulkenberg   Williams-Toyota      (B)   1:20.953     58
5.   Buemi        Red Bull-Renault     (B)   1:20.997    110
6.   Grosjean     Renault              (B)   1:21.223     71
7.   Trulli       Toyota               (B)   1:21.459     96
8.   Wurz         Honda                (B)   1:21.596     84
9.   Klien        BMW-Sauber           (B)   no time       3


Circuito Permanente de Jerez, Wednesday 23rd July
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Vettel       Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:18.843    100
2.   de la Rosa   McLaren-Mercedes     (B)   1:19.081    122
3.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:19.446     76
4.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:19.861    112
5.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:20.021    105
6.   Wurz         Honda                (B)   1:20.416     77
7.   Trulli       Toyota               (B)   1:20.534     81
8.   Liuzzi       Force India-Ferrari  (B)   1:20.577    102
9.   Piquet       Renault              (B)   1:20.827     99
10.  Klien        BMW-Sauber           (B)   1:20.866     89


Circuito Permanente de Jerez, Thursday 24th July
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:19.176     85
2.   Piquet       Renault              (B)   1:19.334     95
3.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:19.434     84
4.   Liuzzi       Force India-Ferrari  (B)   1:19.544     86
5.   de la Rosa   McLaren-Mercedes     (B)   1:19.850     39
6.   Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:20.029     77
7.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:20.097     88
8.   Glock        Toyota               (B)   1:20.421     78
9.   Barrichello  Honda                (B)   1:20.614     68
10. Heidfeld      BMW Sauber           (B)   1:20.896     97


Circuito Permanente de Jerez, Friday 25th July
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:18.385    116
2.   Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:18.746    113
3.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:19.494     93
4.   Grosjean     Renault              (B)   1:19.561     90
5.   Massa        Ferrari              (B)   1:19.611     92
6.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:19.724    100
7.   Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:19.915     99
8.   Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:19.965     72
9.   Button       Honda                (B)   1:20.532     98
10.  Kobayashi    Toyota               (B)   1:20.878     90
[/spoiler]

Autodromo Nazionale Monza, 27th - 29th August
[spoiler]Autodromo Nazionale Monza, Wednesday 27th August
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Massa        Ferrari              (B)   1:23.428    101
2.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:23.439     78
3.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:23.461     60
4.   Vettel       Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:23.691     99
5.   Barrichello  Honda                (B)   1:23.827     85
6.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:24.005     96
7.   Heidfeld     BMW Sauber           (B)   1:24.075     77
8.   Liuzzi       Force India-Ferrari  (B)   1:24.239     99
9.   Trulli       Toyota               (B)   1:24.510     92
10.  Piquet       Renault              (B)   1:24.546    117


Autodromo Nazionale Monza, Thursday 28th August
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Heidfeld     BMW-Sauber           (B)   1:22.621     89
2.   Rosberg      Williams-Toyota      (B)   1:22.879    100
3.   Kovalainen   McLaren-Mercedes     (B)   1:23.341     92
4.   Vettel       Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:23.424     47
5.   Massa        Ferrari              (B)   1:23.445     86
6.   Alonso       Renault              (B)   1:23.606     95
7.   Sutil        Force India-Ferrari  (B)   1:23.823     92
8.   Webber       Red Bull-Renault     (B)   1:23.936    101
9.   Trulli       Toyota               (B)   1:24.158     77
10.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:24.311     44
11.  Barrichello  Honda                (B)   1:24.695     51
12.  Button       Honda                (B)   1:25.058     42


Autodromo Nazionale Monza, Friday 29th August
Code:
Pos  Driver       Team                       Time       Laps
1.   Hamilton     McLaren-Mercedes     (B)   1:22.967     97
2.   Raikkonen    Ferrari              (B)   1:23.371     79
3.   Fisichella   Force India-Ferrari  (B)   1:23.632    114
4.   Nakajima     Williams-Toyota      (B)   1:23.634     99
5.   Coulthard    Red Bull-Renault     (B)   1:23.737    120
6.   Alonso       Renault              (B)   1:23.820     80
7.   Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:23.865     77
8.   Glock        Toyota               (B)   1:23.897     79
9.   Kubica       BMW-Sauber           (B)   1:24.089     57
10.  Button       Honda                (B)   1:24.321     96
[/spoiler]


Last edited by Francesc on Wed Aug 27, 2008 7:47 pm, edited 1 time in total.

Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:45 pm 
Offline
Honorary Member
Honorary Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 6:31 pm
Posts: 1749
Location: Sweden
Has thanked: 1 time
I'd pm you all the previous testing results but this board hasn't updated the bbcode yet so I'll wait.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:46 pm 
Offline
Russian Propaganda Machine - Benelux Division
Russian Propaganda Machine - Benelux Division
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:05 pm
Posts: 7552
Location: home
Has thanked: 1252 times
Been thanked: 391 times
Happy to see a Ferrari on top. I really wonder what to expect as a ferrari fan in monza


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:49 pm 
Offline
Junior Member
Junior Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:23 pm
Posts: 375
Has thanked: 1 time
Aren't those cars look nice on this low downforce config?? Honda needs to use a lot of rear wing :lol:


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:49 pm 
Offline
Silver Member
Silver Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 5:56 pm
Posts: 1682
Location: real racing
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times
Monza spec cars are tast


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:49 pm 
Offline
Aeroplane Bloke
Aeroplane Bloke
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 4:19 pm
Posts: 2827
Location: USA & UK
Has thanked: 64 times
Been thanked: 87 times
Will they be testing out new 09' cars here?


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:56 pm 
Offline
Honorary Member
Honorary Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 6:31 pm
Posts: 1749
Location: Sweden
Has thanked: 1 time
JasonS wrote:
Will they be testing out new 09' cars here?


As far as I know there will be no slick tires available in this test so I doubt any teams will do any '09 testing.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 7:59 pm 
Offline
Russian Propaganda Machine - Benelux Division
Russian Propaganda Machine - Benelux Division
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:05 pm
Posts: 7552
Location: home
Has thanked: 1252 times
Been thanked: 391 times
interesting how some teams elect to keep the bridge wings and other winglets. Isn't the way to go at Monza as smooth as possible?


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:04 pm 
Offline
Gold Member
Gold Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:50 pm
Posts: 4087
Location: SuperModified Country...
Has thanked: 92 times
Been thanked: 338 times
Tobias wrote:
interesting how some teams elect to keep the bridge wings and other winglets. Isn't the way to go at Monza as smooth as possible?


Yes and no. With the chicanes slowing everything down you do want to minimize drag but you still need a little bit of downforce to get through the tight turns as fast as possible. It's a bit more of a compromise circuit then it used to be.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:07 pm 
Offline
Honorary Member
Honorary Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 6:31 pm
Posts: 1749
Location: Sweden
Has thanked: 1 time
Tobias wrote:
interesting how some teams elect to keep the bridge wings and other winglets. Isn't the way to go at Monza as smooth as possible?


The bridge wing primary usage isn't downforce, it's airflow management. It may add some drag, but it could help stabilize the airflow over the car which will make it quicker.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:08 pm 
Offline
Belgian Waffle.
Belgian Waffle.
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 6:07 pm
Posts: 7436
Location: Belgium
Has thanked: 34 times
Been thanked: 71 times
Image

Is it me, or does the place where they normaly put those shark fins (I can't think of the name for the moment) looks very weird?


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:11 pm 
Offline
Bronze Member
Bronze Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:49 pm
Posts: 798
Location: Tirana, Albania
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Yea I noticed it in the renault aswell. It doesn't seem straight or its a reflection?


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:12 pm 
Offline
Gold Member
Gold Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:50 pm
Posts: 4087
Location: SuperModified Country...
Has thanked: 92 times
Been thanked: 338 times
EDIT: This post is in response to DA's post.

That's true. I was going to argue that the old cars barely ran any wing on the cars at all, front or rear, in order to get as much material out of the air stream as possible, thus reducing drag. But that sort of defeats my own statement about the downforce since the chicanes have been in place for years and years.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:14 pm 
Offline
Honorary Member
Honorary Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 6:31 pm
Posts: 1749
Location: Sweden
Has thanked: 1 time
rubmifer wrote:
Image

Is it me, or does the place where they normaly put those shark fins (I can't think of the name for the moment) looks very weird?


The thing under the rear wing? That isn't a shark fin, I don't know what is called. I don't think it has a name actually. And yes it looks a little weird. And it's purpose is airflow management.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:17 pm 
Offline
Gold Member
Gold Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:50 pm
Posts: 4087
Location: SuperModified Country...
Has thanked: 92 times
Been thanked: 338 times
I think it's the light reflecting strangely off that metallic paint job.

Or are you talking about that little wing thingy coming off the side of the bottom of the sharkfin area? There's probably one on the other side too.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:17 pm 
Offline
Junior Member
Junior Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:23 pm
Posts: 375
Has thanked: 1 time
Honda still ugly :lol:
Image


Last edited by Francesc on Wed Aug 27, 2008 8:19 pm, edited 1 time in total.

Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:17 pm 
Offline
Honorary Member
Honorary Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 6:31 pm
Posts: 1749
Location: Sweden
Has thanked: 1 time
westracing01 wrote:
EDIT: This post is in response to DA's post.

That's true. I was going to argue that the old cars barely ran any wing on the cars at all, front or rear, in order to get as much material out of the air stream as possible, thus reducing drag. But that sort of defeats my own statement about the downforce since the chicanes have been in place for years and years.


Aerodynamics - too complex for any normal person to understand. Every little bit on the car has a purpose to make the car faster. The bridge wing may be one of these, then again it may not. I guess that is why they run with and without it to see which is best.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:18 pm 
Offline
Honorary Member
Honorary Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 6:32 pm
Posts: 4318
Location: Walsall, United Kingdom
Has thanked: 43 times
Been thanked: 45 times
I am sure Toro Rosso will do well at Monza because of their engines.

I agree with Lasek, I love the minimist (sp?) look of the cars.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 8:23 pm 
Offline
Gold Member
Gold Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:50 pm
Posts: 4087
Location: SuperModified Country...
Has thanked: 92 times
Been thanked: 338 times
D A wrote:
westracing01 wrote:
EDIT: This post is in response to DA's post.

That's true. I was going to argue that the old cars barely ran any wing on the cars at all, front or rear, in order to get as much material out of the air stream as possible, thus reducing drag. But that sort of defeats my own statement about the downforce since the chicanes have been in place for years and years.


Aerodynamics - too complex for any normal person to understand. Every little bit on the car has a purpose to make the car faster. The bridge wing may be one of these, then again it may not. I guess that is why they run with and without it to see which is best.


Excellent point. No reason to test if you only try one thing.


Top
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 9:21 pm 
Offline
Platinum Member
Platinum Member
User avatar

Joined: Wed Aug 27, 2008 7:30 pm
Posts: 11031
Location: Den Haag, The Netherlands
Has thanked: 403 times
Been thanked: 280 times
These cars look pretty good, always liked the Monza style wings.


Top
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 246 posts ]  Go to page 1 2 3 4 513 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited